تعیین نماینده ویژه برای مقابله با اسلام هراسی در کانادا

[ad_1]

بر اساس این گزارش «شیعه نیوزبه عنوان بخشی از استراتژی جدید ضد نژادپرستی خود، دولت فدرال کانادا قصد دارد یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب کند.

وزیر تنوع و شمول در کانادا، آقای احمد حسین، بر قصد دولت فدرال برای تعیین یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی تاکید کرد. این انتصاب بخشی از استراتژی جدید دولت کانادا علیه نژادپرستی خواهد بود.

سال گذشته، دولت اعلام کرد که قصد دارد روز 29 ژانویه را به عنوان روز ملی یادبود حمله به مسجد کبک و اقدام علیه اسلام هراسی اعلام کند.

امسال، در آستانه پنجمین سالگرد این اقدام تروریستی، دولت کانادا در کنار جوامع مسلمان سراسر کانادا می ایستد و از آن حمایت می کند و بر تعهد خود به اقدام برای محکومیت و مبارزه با اسلام هراسی و خشونت نفرت تاکید می کند.

اسلام هراسی یک واقعیت واقعی و روزمره برای جوامع مسلمان در سراسر کانادا و سراسر جهان است.

حسین گفت: «همانطور که به قربانیان احترام می گذاریم، باید به خاطر داشته باشیم که مسئولیت مبارزه با تبعیض و ادامه ساختن کانادایی فراگیرتر را داریم.

وی افزود که انتصاب یک فرستاده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی بخشی از تعهد تزلزل ناپذیر دولت برای مبارزه با انواع نژادپرستی، نفرت و تبعیض خواهد بود.

به همین دلیل است که دولت فدرال در ژوئیه 2021 یک نشست ملی مجازی در مورد اسلام هراسی برگزار کرد.

انتصاب نماینده ویژه یکی از توصیه هایی است که در جریان اجلاس سران ارائه شد و گامی اضافی در کار مداوم دولت از طریق استراتژی ضد نژادپرستی کانادا خواهد بود.

مقابله با اسلام هراسی بخش مهمی از این راهبرد است. این شامل رویکرد گسترده دولت برای مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک با دانش و تخصص خاص از طریق دبیرخانه فدرال ضد نژادپرستی، و همچنین سرمایه گذاری در توانمندسازی جوامع برای مبارزه با اشکال مختلف نژادپرستی، از جمله اسلام هراسی و ترویج سواد دیجیتال و مدنی است. نژادپرستی در سال 2022 ما با یک برنامه اقدام ملی برای گسترش تلاش های خود برای مبارزه با نفرت و نژادپرستی هستیم.

دولت اتاوا با همکاری شورای ملی مسلمانان کانادا میزبان کنفرانس ملی اسلام هراسی در 22 جولای سال گذشته بود.

در این نشست گروه های مختلف از جمله رهبران سیاسی، دانشگاهیان و فعالان مدنی حضور خواهند داشت. شرکت کنندگان راه حلی برای نژادپرستی و تبعیض در کانادا ارائه کردند.

مصطفی فاروق، مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا، گفت: این نشست مکانی است که ما واقعاً در مورد زمان مبارزه با اسلام هراسی صحبت خواهیم کرد و راه حل ارائه خواهیم کرد.

فاطیما جکسون بست، محقق و مدرس بهداشت در دانشگاه یورک، اظهار داشت که اقدام علیه اسلام هراسی اکنون چیزی بیش از صحبت کردن در مورد آن است.

فیصل کوتی، وکیل دادگستری و استاد حقوق دانشگاه یورک، می گوید: «اگرچه برگزاری جلسه ای برای مبارزه با اسلام هراسی ضروری است، اما این که چرا اینقدر بحث شده کافی نیست، آنچه اکنون نیاز داریم یک راه حل عملی است. برای مبارزه با این پدیده

انتهای پیام/

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − پانزده =