ترموستات تک مرحله ای چیست؟

ترموستات دنباله دار مهم یک لوله و سنسور مویین هست که دمای هوای محیط، مایع یا این که گاز را از مسافت به دور از محفظه در دست گرفتن و تهیه می کند. همین سبک از ترموستات تک مرحله ای از مایع منبسط کننده به جهت گشوده یا این که بستن کنتاکت ها در ادامه جواب به تغییرات دما به کارگیری می کند. همین ترموستات ها به جهت کاربردهای HVAC تجاری و صنعتی که در ادامه آن کنترل‌کننده می بایست بیرون از حوزه‌ سنجش قرار گیرد، نظیر در دست گرفتن تبرید و تهیه دمای هوا یا این که مایعات در ادامه کانال‌ها، لوله‌ها، مخازن و بویلرها ایده‌آل هستند.

ترموستات های غلافی و کاپیلاری مهم یک غلاف مالامال از مایع میباشند و به شتاب به تغییر و تحول دما جواب می دهند. زمانی که دما افزایشمی یابد، مایع غلاف از شیوه کاپیلاری به یک دیافراگم قابل انبساط یا Bellows برای گشوده یا این که بسته نمودن کنتاکت منبسط می شود. ترموستات های غلافی و کاپیلاری انعطاف پذیری مهندسان طراح را به جهت قرار دادن سنسور در ادامه مکان های به دور را آماده می کنند. غلاف دنباله دار از مس یا این که فولاد ضد زنگ در ادامه ارتفاع های گوناگون ساهته میشوند. همین ترموستات ها در ادامه کاربردهای متفاوتی به تیتر دستگاه های تهیه کننده دما و یا این که سنسورهای ایمنی حد بالا به کارگیری می شوند.بسیاری از مدل‌ها نظیر اتو ریست و ریست دستی هم ایجاد میشوند.

کاربرد ترموستات دنباله دار

این ترموستات ها در ادامه گرمایش و سرمایش صنعتی و خانگی به کارگیری می شوند. بیشترین کاربرد همین ترموستات ها در ادامه برودت و یخچال و مکان هایی که نیاز به در دست گرفتن از خط مش به دور به جهت دما را دارا هستند می باشد.

ترموستات مرحله ای چیست؟

عملکرد همین ترموستات مشابه به ترموستات های انقطاع و وصل تابستانی یا این که زمستانی می باشد با همین تفاوت که همین ترموستات ها مهم دو، سه یا این که چهار میکروسوئیچ بوده و دامنه انقطاع و وصل هر میکروسوئیچ با میکروسوئیچ شبیه مختلف بوده و هر میکروسوئیچ در ادامه مرتبه حرارت مشخصی انقطاع و وصل می شود. به این معنی که این که هر مرحله از یک ترموستات چندین مرحله ای خویش ترموستاتی هست که به جهت در دست گرفتن مرتبه حرارت  تهیه شده است. در ادامه سیستم های  برودتی و در ادامه چیلرهایی که مهم سیستم گنجایش می باشند می اقتدار از ترموستات های چندین مرحله ای و با رویه بی توشه کردن (unloader Type) کمپرسورها گنجایش برودتی آن ها را کمتر داد.

توجه: ترموستات های چهار مرحله ای نیز بصورت میکروسوئیچ و نیز الکترونیکی ساخته می شوند .

در ترموستات های چندین مرحله ای نکته ها ذیل در ادامه حیث گرفته شده است:

1ـ به جهت همه میکروسوئیچ ها صرفا از یک سنسور مشترک به کارگیری می گردد.

2ـ پیچ تهیه رنج هم مشترک بوده و تهیه آن به جهت نهایی مرحله انقطاع می باشد.

مثلاً چنانچه رنج یک ترموستات چهار مرحله ای را بر روی عدد 35درجه تهیه کنید. همین بدان معنی  هست که نهایی مرحله (مرحله چهارم) در ادامه 35درجه  انقطاع می شود.

3ـ دیفرنشیال آن ها مشترک هست و با تغییر و تحول میزان دیفرانشیال تام روند به طور یکنواخت تغییر و تحول می کنند.

انواع ترموستات های دنباله دار:

ترموستات های تک مرحله ای محفظه داخلی

این ترموستات ها به جهت گرمایش، سرمایش و یخچال ها مطلوب هستند.به این برهان به آن ها ترموستات یخچال ای هم میگویند. همینطور همین ترموستاتهای دنباله دار را می اقتدار با اتصالات مطلوب به تیتر ترموستات مستغرق هم به کارگیری کرد. همین کنترلر ها با سیستم های تک مرحله ای سازگار هستند. سیستم های تک مرحله ای مهم یک مرحله خروجی واحد میباشند و به سیستم اذن می دهند شفاف یا این که خاموش شود. همین ترموستات های دنباله دار مهم یک لوله مویین و حسگر میباشند که دمای هوای محیط، مایع یا این که گاز را در ادامه مسافت به دور از در دست گرفتن در دست گرفتن و تهیه می کند. به جهت اطمینان از تهیه ظریف دما، عنصر حسگر پایین تأثیر تغییرات فشار هوا یا این که موقعیت متقابل محیطی قرار نمی گیرد. مالامال مصرفترین و شناخته شده ترین ترموستات های دنباله دار یخچال های شرکت Johnson Controls یعنی سری A19 مدل های A19ABC-41C و A19ABC-66C و A19ACA-28C و A19ACA-25C جز همین جور قرار دارند.

کنترلر دمای جانسون در دست گرفتن مدل A19 برای پوشش طیف وسیعی از کاربردها به جهت گرمایش و نیازهای عمومی طراحی شده اند.

محدوده های کنترلی متفاوتی به جهت پوشش دمای کاری از -30 تا 550 مرتبه فارنهایت (34- تا 288 سیلیسیوس) موجود است. همینطور اتصالاتاتی هم به جهت به کارگیری به شکل ترموستات مستغرق در ادامه دسترس هستند.

ترموستات های تک مرحله ای A19ABC-66C جانسون در دست گرفتن را با پوشش دمایی 0 تا 43 مرتبه سانتیگراد به جهت طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی می توان به کارگیری کرد.

ترموستات های دو مرحله ای داخلی

این ترموستات ها به جهت کاربردهای گرمایش، سرمایش و سرمایش داخلی مطلوب میباشند و مهم محفظه‌هایی میباشند که به جهت به کارگیری در ادامه مکان های سروصدا بسته داخلی مطلوب هستند. همین ترموستات ها را می اقتدار با اتصالات مطلوب به جهت مخازن و چاه ها به جهت کاربردهای مستغرق به کارگیری کرد. ترموستات های مدل A28AA-65C و A28AA-20C شرکت Johnson Controls یا Penn Johnson جز همین جور از ترموستات های قرار دارا هستند و با سیستم های دو مرحله ای سازگار هستند. سیستم‌های دو مرحله‌ای دو مرحله خروجی دارا هستند و نسبت به سیستم‌های تک‌مرحله‌ای بازده انرژی بیشتری را ممکن می‌سازند و تغییرات کمتری در ادامه دما تولید می‌کنند. سنسور مسی همین ترموستات های از مایع مالامال شده و طوری طراحی شده اند که در ادامه در مقابل اثرات فشار مفاوم باشند.

ترموستات های چندین مرحله ای

ترموستات های چندین مرحله ای A36 تجهیزات در دست گرفتن شده الکتریکی نظیر کمپرسورهای تبرید چندگانه یا این که کمپرسورهای گونه تخلیه را در ادامه تاسیسات تهویه مطبوع یا این که چیلر در دست گرفتن می کنند. آن ها با سه یا این که چهار مرحله در ادامه دسترس میباشند و به وسیله یک عنصر حسگر مالامال از مایع که پایین تأثیر تغییرات فشار قرار نمی‌گیرد فعالیت می‌کند.

ترموستات های سری A36 ارائه شده در ادامه ساختار “باز” ​​(بدون محفظه) به جهت کارگزاشتن پانل هستند. دیفرانشیال در ادامه هر مرحله و توالی فی مابین روند به وسیله مهندس تجهیزات به جهت تلاش بهینه واحدهای خویش انتخاب می شود و در ادامه عرصه قابل تهیه نیستند. همین به تولیدکنندگان واحد پکیج اذن می‌دهد تا چرخه تجهیزات خویش را سوای احتمال تهیه غلط عرصه و توالی نامنظم ناشی از آن مهندسی کنند.

ترموستات های چهار مرحله ای JOHNSON CONTROL مدل های A36AHB-9109 و A36AHA-9108 و A36AHA-9107 و A36AHA-9105 و A36AHB-9105 در همین دسه از ترموستات ها قرار میگیرند.

ترموستات های تک مرحله ای مکان خطرناک

این ترموستات های دنباله دار به جهت به کارگیری در ادامه مکان های حس نظیر بالابرهای غلات، سوله های شیمیایی و معادن و یا این که مناطقی که گرد و غبار قابل احتراق مطلوب هستند. ممکن هست وجود داشته باشد.ترموستات های سری A19AUC و HLT جانسون در دست گرفتن در ادامه همین جور از ترموستاتهای دنباله دار قرار میگیرند. همین ترموستات ها با سیستم های تک مرحله ای سازگار هستند. سیستم های تک مرحله ای مهم یک مرحله خروجی واحد میباشند و به سیستم اذن می دهند شفاف یا این که خاموش شود. همین ترموستات ها مهم یک لوله مویین و حسگر میباشند که دمای هوای محیط، مایع یا این که گاز را در ادامه مسافت به دور از در دست گرفتن بررسی و تهیه می کند. به جهت اطمینان از تهیه ظریف دما، عنصر حسگر پایین تأثیر تغییرات فشار هوا یا این که موقعیت متقابل محیطی قرار نمی گیرد.

ترموستات های تک مرحله ای داخلی با موفقیت بالا

این ترموستات ها مهم محدوده دمای بالاتری نسبت به بقیه ترموستات های دنباله دار هستند. آن ها معمولا در ادامه سیستم های گرمایش هیدرولیک با ترموول گزینه نیاز به کارگیری می شوند. ترموستات های مدل A19AAB و A19AAC شرکت Johnson Controls جز همین جور از ترموستات های قرار دارند. همین سری از ترموستات ها با سیستم های تک مرحله ای سازگار هستند.

ترموستات های تک مرحله ای دو مداره داخلی

این ترموستات ها مهم یک بلوک تماسی چهار سیمه و دو مداره میباشند که به آن ها اذن می دهد نیز دما را تهیه نمایند و نیز تلاش ثانویه را انجام دهند. بلوک تماس شامل دو تیم ایزوله از کنتاکت است، براین اساس زمانی که کنتاکت کلیدی گشوده می شود، کنتاکت کمکی بسته می شود. همین ترموستات ها معمولا به جهت شفاف نمودن چراغ نشانگر پس از انقطاع دمای ذیل در ادامه سیستم‌های تهویه به کارگیری می‌شوند..ترموستات جانسون در دست گرفتن سری A70 در همین جور قرار میگیرند. همین ترموستات ها با سیستم های تک مرحله ای سازگار هستند.

ترموستات های تک مرحله ای ضد آب

این ترموستات های ضد آب مهم یک محیط ضد آب میباشند و به جهت گرمکن‌های برج خنک‌کننده، کندانسورهای تبخیری و تجهیزات گرمایش و تهویه ایده‌آل هستند. محیط های آن ها مهم رتبه NEMA 4X هستند، براین اساس به جهت مناطقی که در ادامه معرض اسپری آب، رطوبت بالا، آلاینده های موجود در ادامه هوا و موقعیت خورنده میباشند مطلوب هستند. همین ترموستات ها با سیستم های تک مرحله ای سازگار هستند. ترموستات پن جانسون مدل A19QSC و TRF115 از ترموستات های ضد آب میباشند.

ترموستات های تک مرحله ای ضد یخ زدگی

این ترموستات ها سیستم‌های ردیابی گرما را تهیه می‌کنند تا از یخ زدگی در ادامه درون و بیرون از سیستم مراقبت کنند. آن ها می توانند یک مدار ردیابی گرما را در دست گرفتن نمایند یا این که به تیتر یک در دست گرفتن کننده پایلوت به جهت یک کنتاکتور که چند مدار ردیابی گرما را سوئیچ می کند، فعالیت کنند. همین ترموستات‌ها که به تیتر ترموستات انقطاع دمای ذیل هم شناخته می‌شوند، مهم محفظه‌های ضد آب میباشند که طبق با NEMA 4X هستند، براین اساس به جهت مناطقی که در ادامه معرض اسپری آب، رطوبت بالا، آلاینده‌های موجود در ادامه هوا و موقعیت خورنده هستند، مطلوب هستند. همین در دست گرفتن ها با سیستم های تک مرحله ای سازگار هستند.ترموستات های سری AMC-F5 ساخت Johnson Controls جز همین جور از ترموستات های دنباله دار قرار دارد.

ترموستات تک‌ مرحله‌ای حافظ در ادامه برابر یخ زدگی

این ترموستات ها به جهت مراقبت در ادامه برابر یخ زدگی تجهیزات خنک کننده را خاموش می نمایند تا از سرد شدن بیش از حد یا این که یخ زدگی کویل های هیدرولیک، کویل های خنک کننده و لوله ها خودداری شود. آن ها همینطور به تیتر ترموستات انقطاع دمای ذیل شناخته می شوند، ترموستات های دنباله دار پن جانسون سری 134و A11 از همین گونه هستند.

ترموستات های تک مرحله ای مدت دوران یخ زدایی و تاخیر فن

این ترموستات ها یخ زدایی را در ادامه ویترین های سردخانه دار تهیه می نمایند تا از تولید یخ زدگی خودداری کنند. زمانی که کویل اواپراتور یخ زدایی شد، در دست گرفتن بخاری یخ زدایی را خاموش می کند. همین ترموستات همینطور منجر می‌شود تا فن‌های اواپراتور فورا پس از یخ‌زدایی شفاف نشوند، براین اساس میعانات باقی‌مانده می‌توانند مجدد یخ بزنند و بر روی متاع پخش نشوند. همین در دست گرفتن ها با سیستم های تک مرحله ای سازگار هستند.

همچنین سری A19JOHNSON CONTROLS در مدلهایی با دیفرنشیال قابل تهیه یا این که اثبات ایجاد میشوند. ترموستات های عرضه شده با دیفرنشیال قابل تهیه مهم برگه مقیاس داخلی میباشند که ارتقاء دیفرنشیال را نشان می دهدکه معمولاً در ادامه دستکم مفدار خویش تهیه هستند.

ترموستات های تک مرحله ای ضد باران

ترموستات های ضد باران به جهت کاربردهای محفظه های خارجی، نظیر در دست گرفتن بخاری های برج خنک کننده، ایده آل میباشند و طوری طراحی شدند که به جهت مناطقی که در ادامه معرض باران و برف میباشند مطلوب هستند. همین کنترلر ها را با اتصالات مطلوب به شکل مستغرق هم می توان به کارگیری کرد. همین کنترلر ها با سیستم های تک مرحله ای سازگار هستند. سری A19ANC از ترموستات های جانسون در دست گرفتن از همین گونه می باشند.

ترموستات های دو مرحله ای ضد آب

مانند ترموستات های تک مرحله ای ضد آب می باشند با همین تفاوت که با سیستم های دو مرحله ای سازگار هستند. ترموستات A28MA-1C ساخت کمپانی پن جانسون یکی از از همین نوع ها می باشد.

درباره کمپانی جانسون کنترل Johnson Controls

جانسون کنترلز یک کمپانی آمریکایی و ذیل تیم ای از شرکت جانسون کنترلز اینترنشنال است. جانسون کنترلز اینترنشنال در ادامه سال 2016 از مبادرت دو کمپانی جانسون کنترلز و تایکو اینترنشنال تولید شد.این شرکت که یک کمپانی چندملیتی ساکن در ادامه ایرلند آمریکایی هست منحصربه‌فرد که مقر آن در ادامه کورک، ایرلند است، که محصولات دارای ارتباط با حریق، تهویه مطبوع و تجهیزات امنیتی به جهت ساختمان ها ایجاد می کند. کمپانی جانسون در دست گرفتن از سال 2017، در ادامه فهرست Fortune Global 500 در جایگاه 389 قرار گرفت.

در سال 1885، خیلی قبل از این که کسی در ادامه گزینه ردپای کربن یا این که تغییرات آب و هوایی حرف کند، وارن جانسون شرکتی را خط مش اندازی کرد تا خط مش های جدیدی را به جهت مهار و نگهداری منابع انرژی گرانبها کشف کند. با انجام همین کار، او همینطور سنت ابتکار عمل متمرکز بر خریدار را راه‌اندازی کرد – سنتی که به جهت بیش از 130 سال الهام‌بخش هزاران کارمند بوده و کماکان به توفیق جانسون کنترلز ادامه می‌دهد. ساعت‌های برجی پنوماتیکی، باتری‌های ذخیره‌سازی الکتریکی، تجارت تلگراف بی‌سیم و ماشین‌های لوکس بخار و کامیون‌های سرویس ها پستی او آتی را پیش بینی کرد و صورت داد.

امروزه شرکت جانسون کنترلز از شیوه طیف گسترده ای از محصولات و خط مش حل ها در ادامه حوزه تهویه مطبوع , سیستم های ایمنی و هشدار , اتوماسیون و سیستم های کنترلی, ساختمان ها و کارخانجات شما را هوشمندتر و ایمنتر می کند. مهم‌تر از همه، محفظه ‌های هوشمندتر وایمنتر به شما همین قابلیت را می‌دهند که با شتاب و اطمینان خاطر بیشتری بر روی مشغله های مخصوص به شخص خویش تمرکز کنید.

سایت سنجش صنعت به تیتر عرضه کننده محصولات حانسون کنترل Johnson Control اصل شامل اشکال ترموستات عای جانسون کنترل, فلو دکمه های جانسون در دست گرفتن , پرشر دکمه های جانسون در دست گرفتن و اکثری دیگر از محصولات فراهم ارئه مشاوره به شما دوستان میباشد. جهت اطلاع از ارزش محصولات جانسون در دست گرفتن با ما‌درها , نمایندگی جانسون در دست گرفتن در ادامه جمهوری اسلامی ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 15 =