سرنوشت نامعلوم ده ها زندانی آزادی بیان در عربستان سعودی

[ad_1]

بر اساس این گزارش «شیعه نیوزسازمان حقوق بشر سند واقعیت سرنوشت نامعلوم ده ها مفقودی را که در زندان های مقامات سعودی نگهداری می شوند، برجسته کرد.

تارنمای سعودی لکس به نقل از این سازمان حقوق بشری نوشت: مقامات سعودی به سیاست های سرکوبگرانه و خودسرانه خود علیه مردم عربستان سعودی ادامه دادند تا با وجود محکومیت ها و هشدارهای بین المللی، آزادی عقیده و بیان را از آنها سلب کنند.

به گفته این سازمان، یکی از برجسته ترین روش های وحشیانه مقامات سعودی علیه بازداشت شدگان آزادی بیان، ناپدید شدن اجباری است که به گفته این سازمان یک رکورد سیاه در تاریخ دولت «محمد بن ولیعهد» است. سلمان».

برجسته ترین ناپدید شدگان اجباری عبارتند از ترکی الجاسر، سعود بن غصن، احمد المزینی، جابر العمری و عبدالرحمن الصدان.

این گروه حقوق بشر تاکید کرد که مقامات سعودی با مخفی کردن بازداشت شدگان، مفاد قانونی را که ناپدید شدن بازداشت شدگان را جرم انگاری می کند، نقض می کنند، بنابراین مقامات سعودی باید در سیاست خود تجدید نظر کنند و سرنوشت قربانیان بی گناه را فاش کنند. کردن.

زندان‌های عربستان از زمان اولین کمپین دستگیری در سپتامبر ۲۰۱۷ به زیرزمین‌هایی تبدیل شده‌اند که دانشگاهیان، فعالان، اندیشمندان و مبلغان در آن زندانی شده‌اند و این کمپین همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش «شیعه نیوزمقامات سعودی برجسته ترین شخصیت های علمی ملی مورد نیاز عربستان سعودی از جمله واعظان، متفکران، محققان، نویسندگان، روزنامه نگاران، فعالان، شاعران و بسیاری دیگر را بازداشت کرده اند.

صدها گروه مهم جامعه علمی که کشور به آنها نیاز دارد، همچنان بدون هیچ گونه امکاناتی در زندان های دولتی به سر می برند، به طوری که پرونده حقوق بشر همچنان رو به وخامت است.

دکتر سلمان العوده، خلبان محمد موسی الشریف، دکتر عوض القرنی و دکتر حسن المالکی، محمد المنجد، غرام البیشی از جمله شخصیت های برجسته دستگیر شده در عربستان سعودی در سپتامبر 2017 بودند. ، عصام الزمل.

به گفته این سازمان، هدف قرار دادن این گروه های مهم در جامعه عربستان جنایتی شنیع است که مقامات علمی را هدف قرار می دهد.

مقامات سعودی همچنان سیاست سرکوب و سوء استفاده از این گروه های اجتماعی را دنبال می کنند تا هر گونه مخالفت با سیاست را در این کشور خاموش کنند.

دولت همچنان در جنایات وحشیانه سرکوب مخالفان سعودی دخالت دارد و جامعه جهانی باید برای نجات مردم عربستان از بی عدالتی و ظلم مداوم تلاش کند.

مقامات سعودی همچنین عمداً زندانیان آزادی بیان را دور از رسانه‌ها پشت دیوار بازداشتگاه‌ها پنهان می‌کنند تا خواسته‌های خود و صدای آزاد کسانی که خواهان اصلاحات و حقوق هستند پنهان کنند.

در این راستا، فعالان زن نیز در معرض سرکوب وحشیانه حکومت و ناپدید شدن اجباری قرار گرفته اند، زیرا تعداد ناپدید شدن اجباری زنان به بیش از 10 مورد رسیده است.

از جمله برجسته‌ترین افرادی که به اجبار از بازداشتگاه‌های دولتی ناپدید شده‌اند، می‌توان به حلیمه الحویتی، سرا الجابری، مانی البیالی، نازا، نجلا المروان، لینا الشریف، رینا عبدالعزیز و أسماء السبیعی اشاره کرد. ‘

همچنین برخی از بازداشت شدگان سعودی از جمله «زینب الهاشمی»، «یاسمین الغفیلی»، «امانی الزین»، «زینب الهاشمی»، «یاسمین الغفائلی»، «امانی الزین» و… بازداشت شدگانی که اطلاعات کافی در مورد آنها وجود ندارد، مجبور می شوند ناپدید شوند.

مقامات سعودی از افشای شرایط آزادی بیان زندانیان به دلیل ترس از افشای جنایات شکنجه روحی و جسمی اعمال شده بر آنها با توجه به مصونیت جنایتکاران خودداری می کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =