یک پیش غذای عالی برای جشن تولد!

[ad_1]

«شیعه نیوز»: انتخاب غذاهای مناسب برای جشن تولد یک چالش مهم در برگزاری جشن تولد است.

مواد غذایی مناسب برای تولد

یک عدد سیب زمینی متوسط

پودر پنیر پارمزان یک قاشق غذاخوری

یک عدد تخم مرغ بزرگ

کنجد به مقدار لازم

نمک و فلفل

روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه غذای تولد:

سیب زمینی ها را آب پز کنید و سپس رنده کنید، پنیر پارمزان، نمک و فلفل را اضافه کنید. تخم مرغ را هم زده و نیمی از آن را داخل مواد می ریزیم و خوب هم می زنیم. از مواد به اندازه یک گردو برداشته و در دست بغلتانید.

ابتدا آن را در تخم مرغ قرار دهید. (در تخم مرغی که نصف مواد زده بودیم) سپس در کنجد بغلتانید. آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس آن را در روغن زیاد سرخ کنید. پس از سرخ شدن گلوله های سیب زمینی. روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

با سس گوجه بسیار خوشمزه می شود البته اگر مشکل اضافه وزن ندارید. توپ ها

– اگر پودر پارمزان در دسترس نیست، می توانید آن را حذف کنید، اما با پنیر پارمزان خوشمزه تر می شود. – می توانید نیمی از سیب زمینی ها را بردارید و به جای آن از مرغ پخته چرخ کرده استفاده کنید. – می توانید به جای کنجد در آرد سوخاری بغلتانید. – می توانید سوسیس یا کوفته را داخل توپک ها قرار دهید.

یک پیش غذای عالی برای جشن تولد!

خواص کنجد

دانه های کنجد ممکن است کوچک باشند اما فواید زیادی برای سلامتی دارند. دانه کنجد از گیاه کنجد گرفته می شود و یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در جهان است. بسیار مقاوم است و می تواند در شرایط آب و هوایی مختلف رشد کند. این دانه ها بسیار کوچک هستند، حدود 2 میلی متر عرض و 3 تا 4 میلی متر طول دارند.

آنها در اصل بومی هند و بخش هایی از آفریقا بودند، اگرچه بسیاری از کشورهای دیگر اکنون آنها را به خوبی پرورش می دهند. اگرچه این دانه ها روغنی هستند، اما محتوای چربی آنها تا حد زیادی سالم است، به همین دلیل است که یکی از سالم ترین روغن ها برای پخت و پز در سراسر جهان استفاده می شود. کنجد را می توان بدون پوست یا با پوست تهیه کرد.

ارزش دانه های کنجد: دانه های کنجد بسیار مغذی هستند، تنها 100 گرم از این دانه ها می تواند 573 کیلو کالری انرژی داشته باشد، علاوه بر این همانطور که در قسمت سلامت مرطوب خواندید، حدود 50 گرم چربی نیز دارد که حدود 85 درصد است. . آنها چربی های سالمی هستند. این دانه ها همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین B6، تیامین، نیاسین، کلسیم، مس، منیزیم، آهن و فسفر هستند.

ارزش غذایی کنجد:

اول از همه، کنجد حاوی سزامولین و سسامین و دو فنل مهم با اثرات مفید بر سلامت انسان است. این دو فنل به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کنند، به عنوان مثال سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که آنها جذب ویتامین E را افزایش می دهند و از کبد در برابر آسیب های رادیکال محافظت می کنند. مس به عنوان یک ماده معدنی مهم به افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می کند. همچنین یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است که درد و تورم را تسکین می دهد. بیماری را کاهش می دهد. 100 گرم کنجد تازه حدود 435 درصد از مصرف روزانه مس را تامین می کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =