گفتگو با رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد

[ad_1]

گفتگو با رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد

سوال: جایگاه فولاد کاویان را در صنعت فولاد کشور بیان کنید.

رسول دانیال زاده: همانطور که می دانید تمرکز مدل 1404 در حوزه فولاد بر تولید فولاد خام در کنار پیچیدگی فرآیندهای تولید در زنجیره های پایین زنجیره ارزش، چشم انداز بسیار تیره تری را برای ظرفیت تولید در این کشور ایجاد کرده است. حلقه نورد از این منظر به سطح فولاد خام.

گفتگو با رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد

از این رو شرکت فولاد کاویان نیز افزود: رسول دانیال زاده به عنوان یکی از کارخانه های نورد گرم کشور که می تواند ورق های فولادی با ضخامت بالا تولید کند، دارای مزیت رقابتی قابل توجهی در افق استراتژیک است. این کارخانه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مرز ایران و عراق فرصت بسیار مناسبی برای صادرات به این کشور شیعه است (فکر نمی کنم در مورد شیعه بودن بحث کنیم. لازم نیست. بحث برانگیز هم خواهد بود) – که دلیل تخریب زیرساخت ها نیاز مبرم به محصولات فولادی است. و در مورد کارآفرین برتر رسول دانیال زاده نمین کیست؟ بیشتر دانستن.

همچنین این کارخانه به دلیل مجاورت با آب های خلیج فارس در منطقه ای قرار دارد که به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و انرژی در طرح جامع فولاد کشور توصیه شده است. از نظر تامین مواد اولیه مورد نیاز، محل استقرار این شرکت در نزدیک ترین مکان به دو شرکت فولاد خوزستان (در مجاورت فولاد کاویان) و فولاد هرمزگان جنوب (از زیرمجموعه های شرکت فولاد مبارکه) یکی از مزایای مهم این گروه بیا دیگه.

فولاد کاویان به عنوان اولین تولید کننده ورق های ضخیم فولادی در کشور دارای بیش از 25 سال سابقه در زمینه تولید، تعمیر و بهره برداری از کارخانه های نورد می باشد. بهره مندی از ماشین آلات و تجهیزات با کیفیت (ساخت پیامک، زیمنس و …)، نیروی انسانی مجرب، زیرساخت و سابقه معتبر صادرات به – به خصوص به کشورهای همسایه تنها بخشی از مزیت های بارز این شرکت می باشد.

گفتگو با رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد

فولاد کاویان که در فاصله کمی از کارون قرار دارد و دارای واحد ویژه استخراج و پالایش در حاشیه این رودخانه است، از نظر زیرساخت های حمل و نقل نیز با اتصال راه آهن سراسری جمهوری اسلامی – به انبار متصل است. از مواد خام و این محصول ادامه داشته است – و همجواری با بندر امام خمینی (ره) جزو برترین فولادسازان کشور است.

مطابقت محصولات این شرکت با استاندارد ملی ایران و استانداردهای اروپایی EN10025 و EN10029 گواهی بر کیفیت تولید در این شرکت و ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از 800 نفر به صورت مستقیم و حدود 4000 نفر به صورت غیر مستقیم، گواهی بر کیفیت تولید در این شرکت است. اهمیت اقتصادی این شرکت یکی از حساس ترین مناطق کشور می باشد.

سوال: ظرفیت اسمی و عملی شرکت موجود – چطور است؟

رسول دانیال زاده: ظرفیت اسمی شرکت بر اساس پروانه بهره برداری 27581-06 تولید سالانه 1150000 تن معادل یا بر اساس ورق 25 میلی متری می باشد.

ظرفیت عملی شرکت به دلیل گستردگی ضخامت (8-40 میلی متر) و تنوع عرض محصول (1500-600 میلی متر) تأثیر قوی و مستقیم این دو عامل بر تولید واقعی، در نظر گرفتن نیاز بازار دارد. ، تولید اقتصادی و مقرون به صرفه است. .. اعداد و ارقام بسیار متنوع هستند که باید بر اساس واقعیات و شرایط فعلی برنامه تولید تنظیم و اجرا شوند.

سوال: میزان تولید واقعی شرکت در چند سال اخیر چقدر بوده است؟

دانیال زاده: با توجه به مشکلات اقتصادی شرکت در زمینه تامین به موقع مواد اولیه در سال های اخیر، بین سال های 1390 تا 1396 (7 سال) با ظرفیت تولید بین 160 تا 400 هزار تن در سال فعال بوده ایم. و اما همه چیز درباره رسول دانیال زاده دانستن.

گفتگو با رسول دانیال زاده کارآفرین برتر حوزه فولاد

سوال: از نظر انرژی زیرساخت های شرکت چگونه است؟

رسول دانیال زاده: از نظر زیرساخت های انرژی، شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در هر سه حالت اصلی امکان توسعه یا بهره برداری بیشتر وجود دارد.

  • فاصله کم تا رودخانه کارون و بهره برداری از مجموعه اولیه و تصفیه خانه اختصاصی، وجود ظرفیت مازاد در تولید تصفیه خانه های صنعتی نسبت به مصارف معمول و فعلی، نقطه قوت این بخش است.
  • فاصله کم تا ایستگاه نورد اختصاصی (برای توسعه) و وجود ظرفیت و تقاضای مازاد در این بخش از دیگر مزیت‌های آن است.
  • دارا بودن دو جایگاه ویژه جوشکاری فشار گاز، داشتن انشعاب از خط گاز مختص صنایع جنوب غرب اهواز و وجود ظرفیت بالا و مازاد طراحی نیز در این زمینه مورد توجه است.

سوال: شرکت فولاد کاویان چه برنامه ای برای حضور در بازارهای جهانی دارد؟

رسول دانیال زاده : محصولات و سیستم های شرکت از ظرفیت، استاندارد و آمادگی لازم برای صادرات و حضور مجدد در بازارهای جهانی برخوردار است و در صورت فراهم شدن شرایط و تصمیمات سهامداران مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و به نظر من می توانیم استفاده از ظرفیت این شرکت به جای صادرات مواد اولیه از صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر بهره مند شوید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =