82 نفر از 86 مدال آور المپیاد از ایران مهاجرت کردند!

[ad_1]

بر اساس این گزارش «شیعه نیوزصفدر زارع حسین آبادی، دبیرکل انجمن استعدادهای درخشان ایران گفت: 86 مدال آور المپیاد داشتیم که از این تعداد 82 تا 83 نفر مهاجرت کرده اند.

صفدر زارع حسین آبادی دبیرکل کانون استعدادهای برتر ایران گفت: انجمن استعدادهای برتر ایران یکی از کمیاب ترین انجمن هایی است که در زمینه استعدادیابی جوانان و نخبگان فعالیت می کند. انجمن از حدود سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرده است، در طول 20 سال گذشته تغییراتی در این انجمن نسبت به بازدهی که از مجموعه داشتیم ایجاد کرده ایم. وی ادامه داد: در ابتدا به دنبال استعدادهای درخشان برای حضور در المپیادها و افراد مستعد بودیم. بچه هایی که می خواهند در المپیادها شرکت کنند باید در کلاس های تیزهوشان شرکت کنند و از بین بهترین های ایران انتخاب شوند. دانشگاه تهران در برگزاری این کلاس ها و آموزش ها به ما کمک کرد. در استان های دیگر، دانشگاه های شیراز، تبریز و مشهد کمک زیادی داشتند. زارع حسین آبادی گفت: پس از مدتی انجمن وارد عرصه های مختلف شد و 16 کارگروه در حوزه ورزش، نخبگان اقتصادی و محیط زیست و… ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استعدادیابی در رشته های مختلف متفاوت انجام می شود. در طول این 20 سال سالانه تعداد زیادی از افراد به عضویت انجمن درآمده اند. بعضی از بچه ها هستند که شناخته شده نیستند. اما اکنون 65000 نفر در انجمن استعدادهای برتر ایران عضویت دارند که این تعداد از دختر تا پسر بیشتر است. ما در انجمن استعدادهای برتر ایران در 20 سال گذشته 197 ثبت اختراع داشته ایم که بسیاری از آنها تبدیل به کار و کارآفرینی شده است. وی گفت: در این مورد باید بیشتر به کیفیت توجه کنیم تا کمیت، به عنوان مثال چند سال پیش دختر بچه ای از میدان خراسان تهران به ما معرفی شد که خانواده اش توان مالی کافی برای ادامه تحصیل فرزندشان را نداشتند. و حتی می خواست.” در سنین پایین به او شوهر بدهید. اما این فرد به ما معرفی شد و در المپیاد نمرات بالایی گرفت، سپس مهاجرت کرد و سرنوشتش تغییر کرد. ما در این سال ها مهاجرت زیادی داشته ایم. بچه هایی که مدال می گیرند نه به خاطر جذابیت به خارج، بلکه به دلیل کم توجهی در کشور به مهاجرت فکر می کنند. ما 86 مدال آور المپیک داشتیم که از این تعداد 82 تا 83 نفر مهاجرت کرده اند.

استعدادهای به جا مانده از پیشرفت به دلیل فقر
او گفت: «این یک انجمن خیریه است، نه یک انجمن سودآور. وی ادامه داد: حمایت ما از بچه های این انجمن این است که آنها را به عنوان استعدادیابی می کنیم، مثلاً برای استعدادهای ورزشی به آنها تسهیلات با تخفیف های خوب می دهیم تا استعدادشان شکوفا شود، اما کسانی هستند که نمی توانند هزینه اولیه را پرداخت کنند. زارع حسین آبادی گفت: دولت می تواند به نوجوانان و جوانان مستعد و فعالان عرصه استعدادیابی کمک کند تا استعدادهای خود را شکوفا کنند، زارع حسین آبادی گفت: کاری که دولت باید انجام دهد حمایت از این کودکان است. سازمان هایی در کشور هستند که می توانند در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: رکنا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − هفت =