آیت الله جوادی آملی در فهرست 500 چهره برتر مسلمان جهان

[ad_1]

بر اساس این گزارش «شیعه نیوزمرکز شاهنشاهی مطالعات راهبردی اسلامی فهرست 500 چهره برتر مسلمان سال 2022 را اعلام کرد و نام آیت الله جوادی آملی نیز در میان افراد برتر این فهرست قرار دارد.

مرکز سلطنتی مطالعات استراتژیک اسلامی (مرکز الملکی برای تحقیقات و مطالعات اسلامی) یک مؤسسه تحقیقاتی مستقل وابسته به مؤسسه سلطنتی آل بیت در خدمت اندیشه اسلامی است. این مرکز یک سازمان بین‌المللی، غیردولتی و مستقل اسلامی است که در امان، پایتخت اردن مستقر است.

این موسسه از سال 2009 تا کنون هر ساله 500 چهره تاثیرگذار جهان اسلام را معرفی می کند. بر اساس اساسنامه این موسسه که در سایت رسمی این موسسه منتشر شده است، هدف از انتشار این فهرست کشف فرصت های جدید برای نخبگان است. جهان اسلام. مسلمانی که به هر نحوی در کشور خود، جهان اسلام یا جهان بشریت نفوذ بیشتری داشته باشد در این فهرست 500 نفری قرار می گیرد.

نام آیت الله جوادی آملی نیز به عنوان یکی از شخصیت های برتر امسال از سوی این موسسه اعلام شده است.

در مورد آیت الله جوادی آملی آمده است:

«آیت الله آملی یکی از متکلمان و مفسران برجسته قرآن کریم است که با تألیف بیش از 300 کتاب و مقاله، محققی پرکار است و بیشتر به خاطر تفسیر قرآن و کتاب تفسیر تسنیم شهرت دارد. که مورد تحسین همتایان وی قرار گرفته است.«آیت الله جوادی آملی در تمام دوران کاری خود به عنوان یک شخصیت ملی و اجتماعی باقی ماند و یک مأموریت دیپلماتیک در شوروی را رهبری کرد».

لازم به ذکر است آیت الله جوادی آملی از سال 1388 هر ساله به عنوان یکی از چهره های شاخص جهان اسلام به مجامع جهانی معرفی می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − ده =